SESIONES

CEIG2017
CEIG2017

Recuerde:

- Cada ponente dispone, para su presentación, de 20 minutos para las ponencias y de 10  minutos para los trabajos cortos.

- Las presentaciones deben estar cargadas y/o preparadas en el ordenador de la sala antes de cada sesión.

- Disponible plantilla para presentación.

 

Sesión 1: Geometría y Animación

1

2

3

Sesión 2: Reconocimiento de Objetos (short papers)

1

2

3

Sesión 3: Aplicaciones

1

2

Sesión 4: Visualización de Volúmenes

1

2

3

Sesión 5: Educación

1

Sesión 6: Aplicaciones (short papers)

1

2

3

4

Sesión 7: Non-Photorealistic Rendering

1

2

Sesión 8: Iluminación

1

2

3

Sesión 9: Modelado Procedural

1

2

3

Gradient-based steering for vision-based crowd simulation algorithms

T.B. Dutra, R. Marques, J.B. Cavalcante-Neto, C.A. Vidal y J. Pettré

An Improved Parallel Technique for Neighbour Search on CUDA

Juan J. Perea y Juan M. Cordero

Dissipation Potentials for Yarn-Level Cloth

Rosa M. Sánchez y Miguel A. Otaduy

Physically Based Skeleton Tracking

Axel López y Antonio Susín

Extending Industrial Digital Twins with Optical Object Tracking

Antonio Tammaro, Álvaro Segura, Aitor Moreno y Jairo R. Sánchez

Unsupervised framework for people counting using a stereo-based camera

José Negrillo, Francisco Feito, Rafael J. Segura, Carlos J. Ogayar, José M. Fuertes y Manuel Lucena

Google Tango outdoors. Augmented Reality for underground infraestructures

Gregorio Soria, Lidia Ortega y Francisco Feito

Virtual Training of Fire Wardens Through Immersive 3D Environments

Helen V. Diez, Sara García, Andoni Mujika, Aitor Moreno, David Oyarzun

Direct Volume Rendering of Stack-Based Terrains

Alejandro Graciano, Antonio Rueda y Francisco Feito

Downsampling and Storage pf Pre-Computed Gradients for Volume Rendering

Jesús Díaz, Pere Brunet, Isabel Navazo y Pere-Pau Vázquez

High-Resolution Interaction with Corotational Coarsening Models

Rosell Torres, Alejandro Rodríguez, José M. Espadero y Miguel A. Otaduy

3D GIS based on WebGL for the management

Juan M. Jurado, Lidia Ortega y Francisco Feito

Fireman Rescue: a Serious Game for fire fighting training

Alejandro Ríos, Carles Bonet, José L. López, Axel Alavedra, Alajandro París y Marc Guillén

A curvature-based method for identifying the contact zone between bone fragments: first steps

Roberto Jiménez, Félix Paulano y Juan J. Jiménez

An Interactive Tool for Modeling Ancient Masonry Buildings

Josep L. Fita, Gonzalo Besuievsky y Gustavo A. Patow

Transfer learning for illustration classification

Manuel Lagunas y Elena Garces

Fast Stippling based on Weighted Centroidal Voronoi Diagrams

Eila Gómez, Elías Méndez, Domingo Martín y Germán Arroyo

Area preserving parametrization for spherical ellipses

Ibón Guillén, Carlos Ureña, Alan King, Marcos Fajardo, Iliyan Georgiev, Jorge López, Adrián Jarabo

Improved Intuitive Appareance Editing based on Soft PCA

Sandra Malpica, Miguel Barrio, Diego Gutiérrez, Ana Serrano y Belén Masiá

Transient Photon Beams

Julio Marco, Wojciech Jarosz, Diego Gutiérrez y Adrián Jarabo

Procedural Semantic Cities

Otger Rogla, Nuria Pelechano y Gustavo Patow

Tree variations

Óscar Argudo, Carlos Andújar y Antonio Chica

Procedural generation of natural environments with restrictions

Cristina Gasch, Miguel Chover e Inmaculada Remola

La producción de Realidad Aumentada en el Servicio SAV de la Universidad de Sevilla

Inés Casado y Óscar Gallego